מפתיע: מנכ"ל משרד החוץ לשעבר: "האו"ם ינקה את דרום לבנון"

שלמה ריזל No Comments on מפתיע: מנכ"ל משרד החוץ לשעבר: "האו"ם ינקה את דרום לבנון"

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ד"ר דורי גולד, מציג עמדה היכולה להתפרש כנאיבית או רצונית. לפי דעתו מי שישים סוף לחימוש הבלתי חוקי והמסוכן של חיזבאללה יהיה האו"ם. לדבריו: האו"ם צריך ליישם את החלטה 1701 שהתקבלה לאחר מלחמת לבנון ה-2 'ולנקות' את אזור דרום לבנון"

גבול לבנון. אילוסטרציה צילום: דורון הורביץ', פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלצה מפתיעה. מנכ"ל משרד החוץ לשעבר וכיום נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ד"ר דורי גולד, התבטא בעניין ההאיום הצפוני על ישראל מכיוון חיזבאללה, הוא קרא למועצת הביטחון של האו"ם ליישם את החלטה 1701 שהתקבלה לאחר מלחמת לבנון ה-2 "ולנקות" את אזור דרום לבנון מדרום לליטאני ממאגרי הנשק הרבים בהם מחזיק חיזבאללה הכוללים עשרות אלפי טילים.

גולד הסביר בדבריו למה לדעתו האו"ם חייב להכנס לעשות סדר: "באזור דרום לבנון נמצאים כ-200 כפרים שיעיים ובבתים של רבים מתושבי הכפרים מוטמנים אמצעי לחימה אסורים. התושבים מקבלים על הסכמתם לכך תשלום או שהם פשוט מפוחדים מדי לסרב לארגון הטרור".

הדילמה על פי גולד: "עומד לו קצין בצה"ל וצריך להחליט בזמן מלחמה מה הוא צריך לעשות. אפשרות אחת העומדת בפניו, היא הפצצה של אותם בתים, תוך מתן אזהרה מראש לתושבים –  התוצאה יכולה להיות קשה ותושבים לבנונים עשויים להיפגע ממנה. האפשרות השנייה, היא לא לעשות כלום ואז האזרחים שלך, תושבי צפון ישראל, יפגעו".

את הדברים אמר ד"ר גולד במסגרת הרצאה במכון המחקר היוקרתי בוושינגטון , "מכון הדסון".

לא ברור מה הרציונאל בגיבוש עמדה שכזאת, שמראש מובן, שאין שום היתכנות או רצון מצד האו"ם להתעמת מול חיזבאללה. ארגון הטרור הרצחני לא ייתן לאף גורם, להניח את ידו על נשקו שהשקיע בו עשרות שנים, רק באמצעות מלחמה.

 



0 תגובות